ابزار وبمستر

شاعران خانم بخوانند

 

شعری از خانم سیمین بهبهانی را تقدیم جوانانی می کنم که برای انتقام گرمتن از عاشق ویا معشوقشان از شگرد حسادت استفاده می کنند و بعد شدیدا پشیمان می شوند چون می بیند که مرغ از قفس پریده است :

مطلب دیگر این که خانم بهبهانی واقعا با احساسات وافکار زنانه شعر مسرایند نه مثل خانم پروین اعتصامی که خودش خانم است اما اشعارش مردانه می باشند:حتا فروغ فرخزاد هم احساسات زنانه را در اشعارش منعکس کرده است:

پس شعرای خانم دقت کنند که به دام مردانه سرایی گر فتار نشوند.

من به رغم دل بی مهر تو دلدار گرفتم

گشتم وگشتم وبهتر ز تو رایار گرفتم

خنده یی کردم و دل بردم و با لطف نگاهی

تا بمیری زحسد وعده ی دیدار گرفتم

دامن از دست من ای یار!کشیدی.چه توانم؟

گله یی نیست اگر دامن اغیار گرفتم

بعد از ین ساخته ام با نی وچنگ ومی و ساقی

بی تو من دامن این چار به نا چار گرفتم

هیچ باور مکن ای دوست که این راست نگفتم

انتقام از دل سنگ تو به گفتار گرفتم

من کجا یاد تو از خاطر سودا زده راندم؟

یا کجا جز تو کسی یار وفادار گرفتم؟

تا رخت شمع فروزنده ی بزم دگران شد

من چو تاریکی شب گوشه ی دیوار گرفتم

گله کردی که چرا یار تو یار دگران شد

دیدی ای دوست به یاری زتو اقرار گرفتم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:, | 11:39 | نويسنده : محمود داداش رستمی ثالث |